Rozwój bankowości mobilnej w Polsce

Zdalne korzystanie z usług bankowych jest dzisiaj normą, a nie czasową modą. Wydaje się, że bankowość mobilna wkradła się na nasz rynek na dobre. Co więcej, jest w fazie wzmożonego rozwoju. Pod tym względem w Polakach widać ogromny potencjał. Okazuje się, że to właśnie my jesteśmy w Europie pionierami, jeśli pod uwagę weźmiemy częstotliwość wprowadzania innowacyjnych rozwiązań i chęci korzystania z takich opcji.

Bankowość mobilna
Bankowość mobilna

Co wiemy o bankowości mobilnej?

Polacy wykazują znaczną wiedzę w tym zakresie. Okazuje się, że pokolenie X i Y (18-35 lat) wiedzie pod tym względem prym. Wyprzedzamy innych mieszkańców Europy, to my chcemy korzystać z nowoczesnej technologii i to nam jest ona udostępniana na korzystnych warunkach. Ciekawostką jest fakt, że to właśnie w Polsce bankowość mobilna jest jedną z najtańszych. Wiele opcji, za które muszą płacić nasi zachodni sąsiedzi, u nas jest za darmo.

Inwestorzy, którzy oferują coraz to nowsze rozwiązania w zakresie bankowości mobilnej, korzystają z dostatecznej wiedzy ostatecznych odbiorców oraz ich zainteresowania. Polacy są ciekawi nowości i chcą cieszyć się komfortem, jaki wiąże się z możliwością zdalnego zarządzania swoim kontem bankowym, w dowolnym miejscu, o dowolnej porze.

Kiedyś i teraz

Pierwsze funkcje bankowości mobilnej dostępne były już w 1999 roku. To wtedy wprowadzono powiadomienia sms, które przekazywały informację o stanie salda oraz 5 ostatnich operacjach, jakie dokonywane były na rachunku bankowym. W 2005 roku powstała zaś pierwsza aplikacja mobilna, która działała w języku JAVA. Już cztery lata później powstała pierwsza, pełna aplikacja mobilna w systemie iOS.

Dzisiaj koszty transferu internetowego znacznie spadły. Dzięki temu z bankowości mobilnej korzystamy chętnie. Wylicza się, że na konto bankowe za pośrednictwem smartfona wchodzi jakieś 8 milionów klientów banków, które działają na terenie Polski. Dzisiaj bankowość mobilna nie jest już formą uzupełniającą kontaktów z bankiem. Nie służy też do realizacji najprostszych operacji. Przy pomocy telefonu możemy realizować płatności, wykonywać przelewy, zakładać lokat, zaciągać kredyty gotówkowe czy kontaktować się z pracownikami poszczególnych instytucji.

Co nas czeka?

Dla banków bankowość mobilna jest kolejnym sposobem na usamodzielnianie swoich klientów. Im więcej form samoobsługi będą oferować instytucje, tym znacznie spadać będą koszty ich utrzymania. Już teraz zauważa się spadek zapotrzebowania na tradycyjne oddziały banków. Placówki są coraz mniej odwiedzane, bo większość spraw można załatwić przecież poprzez mobilną aplikację.

Dla klientów liczy się zaś komfort i sprawność załatwiania spraw związanych z posiadanym rachunkiem bankowym. Cieszy fakt, że zarządzanie finansami może odbywać się dzisiaj o dowolnej porze dnia i nocy, w dowolnym miejscu na świecie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *