Różne rodzaje niestandardowych ładunków w transporcie krajowym i międzynarodowym

Dla laika kwestia transportu wiąże się zazwyczaj z przemieszczaniem ludzi lub produktów żywnościowych z punktu A do punktu B. Choć rzeczywiście jest to prawda, to równocześnie tylko niewielki jej wycinek. Zarówno transport krajowy, jak i transport międzynarodowy to szereg skomplikowanych czynności logistycznych, nad którymi pracują tysiące specjalistów. Nierzadko zdarza się, że występuje konieczność przewiezienia niestandardowego ładunku, co oczywiście jest czynnością dużo bardziej skomplikowaną. Profesjonalna firma transportowa jest jednak przygotowana na każdą ewentualność.

Usługi transportowe – nie jedno mają imię

Transport niestandardowych ładunków można podzielić na dwie podstawowe kategorie. W zależności od zapotrzebowania zleceniodawcy mogą zostać zaproponowane przewozy pełnokontenerowe FTL. Jest to nic innego jak wynajęcie całej powierzchni ładunkowej. To rozwiązanie sprawdza się w przypadku przewozu bardzo dużej ilości towaru. Jeśli jednak gabaryty na to pozwalają, wówczas oferuje się także transport ładunków częściowych LTL,  czyli przeciwieństwo wyżej wspomnianej metody. W tym przypadku firma udostępnia tylko część powierzchni jednemu nabywcy, resztę natomiast wykorzystuje na przewiezienie produktów innego zleceniodawcy. Takie rozwiązanie jest przede wszystkim opcją opłacalną cenowo. Usługi spedycyjne obejmują również transport ładunków niebezpiecznych ADR. W taki sposób przewożone są głównie substancje chemiczne, czy oleje, których wyciek mógłby poważnie zaszkodzić człowiekowi i środowisku.

Firma transportowa – ekspert od zadań specjalnych

Profesjonalne usługi transportowe zapewniają także transport ładunków ponadgabarytowych, czyli takich rzeczy, których wymiary, waga lub kształt przekraczają przyjęte normy. Mogą to być:

  • ogromne generatory
  • kotły
  • łodzie
  • całe pociągi
  • zabytkowe samoloty
  • i wiele, wiele innych

Przewozi się je w odpowiednich kontenerach, a ich waga może sięgać nawet do 500 ton. Zazwyczaj podczas tego typu spedycji stosuje się transport całopojazdowy FTL, choć niewykluczony jest także LTL. Z oczywistych powodów jest on jednak mniej popularny. Każdy taki wielkogabarytowy przedmiot musi zostać odpowiednio zabezpieczony za pomocą specjalnych pasów oraz łańcuchów. Za rozładunek odpowiedzialne są dźwigi, a przewóz odbywa się przeważnie drogą morską. Wybór doświadczonej firmy i  zachowanie odpowiednich procedur są w tym przypadku kluczową kwestią, jeśli nadawca chce być pewny, że produkt bezpiecznie dotrze do nabywcy. Niezależnie od tego, czy wybieramy transport ładunków całopojazdowych FTL, czy też szukamy specjalisty od mniejszych gabarytów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *