Promocje w salonach samochodowych. Na co możemy liczyć?

Zakup nowego samochodu z salonu to zazwyczaj spory wydatek. Trzeba się liczyć z sumami od kilkudziesięciu do nawet kilkuset tysięcy złotych. Wszystko zależy od modelu oraz wersji wyposażenia. Jednak dealerzy bardzo często przyciągają klientów różnego rodzaju akcjami promocyjnymi. Dzięki nim wymarzone auto można nabyć z naprawdę sporym rabatem. Jednak upusty to nie jedyny sposób na przekonanie potencjalnych kupujących. Co zatem możemy otrzymać w ramach akcji promocyjnych?

Rodzaje promocji w salonach samochodowych

Konkurencja na rynku motoryzacyjnym sprzyja różnorodności. Dzięki temu kierowcy mogą wybierać z gamy wielu marek i modeli. Dla koncernów i dealerów oznacza to zaciętą walkę o klientów. Obecnie sztuką jest nie tylko wyprodukowanie nowoczesnego, bezpiecznego samochodu, ale również jego sprzedaż. Dlatego też działy marketingu i sprzedaży prześcigają się w oryginalnych reklamach oraz akcjach promocyjnych. A wszystko po to, aby zachęcić do zakupu właśnie ich samochodu. Osoby zainteresowane zakupem nowego auta, które odwiedzają salon samochodowy mogą więc liczyć na różnego rodzaju bonusy i rabaty. Prócz obniżenia ceny pojazdu, która to jest najbardziej oczekiwana przez kupujących warto zapoznać się z innymi ofertami dealera. Bardzo popularne jest proponowanie bezpłatnego wyposażenia dodatkowego. Może nim być np. zestaw audio lepszej jakości, skórzana tapicerka, relingi dachowe itp. W okresie jesienno-zimowym dealerzy kuszą darmowymi oponami zimowymi. Równie ciekawą opcją jest przedłużenie fabrycznej gwarancji o dwa lub trzy lata albo do określonej ilości przejechanych kilometrów. Zdarza się także, że salon oferuje pakiet darmowych przeglądów serwisowych. Ciekawą propozycją może być również promocyjne ubezpieczenie, które jest zazwyczaj sporo tańsze niż to zawierane u agenta firmy ubezpieczeniowej.

Kiedy polować na promocje w salonach samochodowych?

Strategia marketingowa dealerów jest tak opracowana, aby o każdej porze roku klient mógł liczyć na atrakcyjne bonusy. Akcje z darmowymi oponami zimowymi realizuje się zawsze w miesiącach jesienno-zimowych. Równie interesującą ofertą jest tzw. wyprzedaż rocznika. Zaczyna się ona najczęściej wczesną jesienią, a kończy późną wiosną roku następnego. Atutem tej oferty jest fakt, że nowe auto z poprzedniego roku produkcji można kupić nawet do 30% taniej. Wiosna i lato to czas reklamowania modeli z bieżącej produkcji. Ale również wtedy można liczyć na ciekawe promocje od gadżetów, które umilą jazdę nowym samochodem, po np. voucher na wczasy. Dla dealerów każdy sprzedany samochód oznacza konkretny zysk. Dlatego opłaca się im organizowanie akcji promocyjnych, które jak pokazują statystyki zwiększają sprzedaż. Kupujący natomiast prócz nowego samochodu otrzymują wymierne korzyści postaci rabatu, dodatkowego wyposażenia, przedłużonej gwarancji, czy taniego pakietu ubezpieczeń.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *